Ø-liv efter skoletid

Flere unge mistrives og føler sig ensomme. Samtidig bliver fritidsfællesskaberne valgt fra. I denne podcast undersøger vi hvorfor.

Offentliggjort Sidst opdateret

Ifølge Børns Vilkår føler stadig flere børn og unge sig ensomme. Samtidig oplever foreningerne, at det bliver sværere at fastholde de unge i fritidsfællesskaberne.

Særligt på Bornholm oplever foreningerne, at det bliver sværere at holde fast i de unge, når de rammer teenageårene.
Men hvorfor?

I podcasten skal vi møde Sophia på 13 år, som tager hjem fra skole. Og 15- årige Max, som har fundet et fællesskab gennem bordrollespil.

Sammen med forsker Christoffer Schultz fra DPU og Bornholms DGI-konsulent Flemming Torsten Sørensen dykker vi ned i, hvad fællesskaber er for en størrelse, og hvorfor, at de er vigtige for børn og unges udvikling – samt hvorfor det er svært for idrætsforeningerne, at fastholde de unge, når de rammer 7. klasse.

Og hvad kan en mulig løsning så egentlig være, når Bornholms økonomi knap nok kan hænge sammen, og der igen er massive besparelser i vente?

Vært: Christina Hobel
Redigering, lyd og grafisk design: Christina Hobel 
Musik: Freesound, David Young, Nitty Gritty

Powered by Labrador CMS